W Kofoli zatrudniono robota pracującego w chmurze

W Kofoli zatrudniono robota pracującego w chmurze

Pracownicy firmy Kofola posiadali już pewne doświadczenia z wdrażania BOT’ów (np. dotychczas były one wykorzystywane w dziale finansowym spółki). Jednak ich
wdrożeniu w przeszłości towarzyszyły pewne problemy – dlatego też dołożono szczególnych starań, aby dokładnie
i sprawnie zdefiniować czego należy oczekiwać od rozwiązania.
Studium przypadku - data publikacji 22.04.2020

WYMAGANIA

  • Podniesienie zdolności wytwórczej personelu IT bez konieczności zatrudniania dalszych współpracowników
  • Zidentyfikowanie monotonnych, rutynowych i powtarzających się zadań, które nie wymagają szczególnej wiedzy, ale demotywują pracowników
  • Optymalizacja pracy i wygenerowanie dodatkowego czasu, który można wygospodarować na pracę twórczą, rozwój personalny lub podniesienie kreatywności zespołów
  • Optymalizacja działalności działu IT.

ROZWIĄZANIE

  • Zidentyfikowanie procesów kwalifikujących się do zautomatyzowania
  • Przeprowadzenie audytu systemów informatycznych, które wkomponowane są w proces rozwiązania stosunku pracy z pracownikami
  • Analiza poszczególnych kroków w procesie rozwiązania stosunku pracy z pracownikiem – ich opisanie oraz ujednolicenie, wytworzenie standardowych modeli sytuacyjnych
  • Stworzenie koncepcji rozwiązania typu BOT (RPA) pracującego w środowisku chmury

Outcomes

Software BOT w ciągu roku potrafi zaoszczędzić około jednego miesiąca nakładów pracy w dziale IT Kofoli

Robot wykonuje rutynowe zadania dwukrotnie szybciej niż człowiek.

Błędy w procesie zostały ograniczone do minimum.

Zmniejszenie kosztów finansowych.

Sazkabot firmy soitron odpowiada na jedną piątą wszystkich przychodzących pytań

Sazkabot firmy soitron odpowiada na jedną piątą wszystkich przychodzących pytań

Z centrum obsługi klienta czeskiej loterii Sazka kontaktuje się około 700 obecnych i potencjalnych klientów dziennie. Wielu z nich zadaje stosunkowo proste pytania. Na przykład pytają o rejestrację klienta, bieżące promocje, produkty i usługi. Dlatego też, przy budowie nowego centrum obsługi kienta dla firmy Sazka, Soitron zaproponował wdrożenie chatbota, który mógłby automatycznie i autonomicznie obsługiwać przynajmniej część pytań osób odwiedzających witrynę firmy.
Studium przypadku - data publikacji 31.07.2019

Cel projektu

  • Odciążenie agentów działu obsługi klienta od monotonnej i rutynowej pracy (odpowiedzi na często powtarzające się pytania).
  • Usprawnienie działalności działu obsługi klienta oraz stworzenie zdolności do wykonywania bardziej złożonych zadań albo bardziej wymagającej interakcji z klientem.
  • Wzmocnienie proaktywnej komukacji firmy loteryjnej.

Rozwiązanie/podejście

  • Przeanalizowanie archiwów komunikacji działu obsługi klienta firmy Sazka oraz wyodrębnienie tzw. kluczowych tematów.
  • Zaprojektowanie scenariuszy logicznych komunikacji chatbota.
  • Wdrożenie rozwiązania bot firmy SOITRON w celu zautomatyzowania komunikacji.
  • Zintegrowanie rozwiązania z oprogramowaniem semantycznym Avaya Contact Center i PoolParty.
  • Wsparcie techniczne, konsultacje i szkolenia, aby pomóc Sazce stworzyć własne nowe scenariusze konwersacji i rozwinąć umiejętności chatbota.

Wyniki

Zautomatyzowana obsługa prostych i często powtarzających się pytań w kluczowym i stale popularyzującym się kanale komunikacyjnym – czyli czacie na stronie internetowej Sazka.

Bardziej efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich, w tym rozwój działalności biznesowej online, w której bot Sazki może odegrać ważną rolę.

Opcja rozszerzenia rozwiązania SOITRON*Bot na komunikację e-mail, formularze internetowe, środowiska online i sieci społecznościowe.

Zwrot z inwestycji w ciągu jednego roku.

DAVID FOGLSZINGER

Product manager, Business Unit Cloud & Applications, SOITRON, s.r.o.

Podstawową filozofią Soitron jest współpraca z klientem. Niezależnie od tego, czy klient woli zlecić wykonanie całego projektu firmie Soitron czy chce aktywnie uczestniczyć w pracy, skupiamy się na jego całkowitej satysfakcji. Od samego początku Sazka była aktywnie zaangażowana w rozwój Czatbot’a. Współpraca zespołów projektowych była niesamowita, i wiele nas nauczyła. Aco najważniejsze, doprowadziła do stworzenia trwałego związku z klientem, w którym Chatbot było początkiem naszej wspólnej innowacyjnej podróży.

W Soitronie „zatrudniliśmy” robota, który skrócił czas wykonywania procesu z pół godziny do 30 sekund

W Soitronie „zatrudniliśmy” robota, który skrócił czas wykonywania procesu z pół godziny do 30 sekund

Jak w każdej firmie, również w spółce Soitron, nowi pracownicy potrzebują różnych uprawnień, które często nie są dostępne tuż po rozpoczęciu pracy w firmie.
Studium przypadku - data publikacji 31.07.2019

Wymagania

  • Przyspieszenie, ułatwienie i udoskonalenieprocesu onboardingu nowych pracowników, generującego dużą ilość pracy administracyjnej.
  • Odciążenie działu HR, IT, Operacji, Obsługi Biura.
  • Podniesienie jakości procesu i wyeliminowanie błędów (np. z powodu niepoprawnego wprowadzania danych itp.).

Rozwiązanie / Podejście

  • Zautomatyzowanie procesu onboardingu nowych pracowników poprzez wdrożenie robotyzacji RPA (Robotic Process Automation).
  • Zaplanowanie procesu wszystkich działań, które należy wykonać w celu onboardowania nowego pracownika.
  • Optymalizacja procesów wewnętrznych (wyeliminowanie słabych ogniw procesowych).
  • Ustalenie założeń i reguł automatyzacji danego procesu, zaprogramowanie systemu, przeprowadzenie testów oprogramowania i implementacja na poziomie firmy (dla ok. 500 osób).

Wynik

Proces onboardingu nowych pracowników, a w szczególności wytworzenia dostępu do narzędzi, konta email oraz dostępu do biura, został skrócony z pół godziny do 23 sekundu.

Proces, który wymagał pracy pięciu pracowników, jest obsługiwany przez jednego robota co spowodowało odciążenie personelu firmy z zadań administracyjnych.

Usprawniliśmy nasze wewnętrzne procesy, zoptymalizowaliśmy bazy danych i wyeliminowaliśmy błędy.